我想在婚姻裡的任何一個女生都會想要當一個"好太太"吧
可是"好太太"的定義是什麼?
今天早上我在自修時
看到一篇文章讓我反省很多自己的過錯.....
在此想跟各位分享一下
我用的書是 "The Power of A Praying Wife" (作者: Stormie Omartian). 
這本書我其實結婚前就買了。可是到現在才想拿出來看看。
基本上,它教我們如何為我們的老公們禱告。
"禱告"是一件很簡單又難的事。
簡單,因為我們在那裡,在做什麼都可以做。
難,因為真的要靜下心,誠心誠意為一個人祈禱是不容易。
尤其是如果妳在禱告的對象是你吵架或是得罪你的那個人....。
(注: 我是說一般而言,我們沒吵架,也沒人得罪我,請放心 )

禱告是一件很神聖的事,因為那是將我們的真心赤赤露露的擺在神面前。
當神的聖光照亮自己的心的時候,我每次都會很失望....
因為很明顯的發現自己的心,不但不是無暇,還真的是不能看得"髒"....
都會想看看周圍,確定沒有人在看.... 
因為這顆心,如果擺在他人面前,實在太丟臉了...!
然後神會領導我看看這一些"污點"到底是如何染上我的心的.... 
當我低頭面對神的時候,將祂顯示我的過點時
不認輸又任性得我,剛開始都會有點不甘心
"對,對,對,可是神,那是因為...."
我想解釋,我想Justify我的行為,我想洗清自己的"罪名"
當只有神跟我兩人,中間只有我的心跟神的光的時候,
事情明顯到無法隱藏,我也無法躲..... 
到最後,我只能點頭承認自己的不是....。

看書,尤其是聖經,就好像站在一個跟自己同大的鏡子前面...
然後聖經就像一件很完美的衣服,神拿著套上我們...
馬上,不該有的,或是不夠的都會顯得一清二楚...
我們就會知道我們哪裡"太肥"或是"太瘦"了

今天早上,我看了一篇聖經裡的賢言,感覺就像這樣
在此跟各位分享一下..... 
這篇文章來自聖經的Proverbs 31篇。

"Epilogue: The Wife of Noble Character

A wife of noble character who can find?
She is worth far more than rubies. 
Her husband has full confidence in her and lacks nothing of value.
She brings him good, not harm, all the days of her life
She selects wool and flax and works with eager hands.
She is like the merchant ships, bringing her food from afar.
She gets up while it is still dark; she provides food for her family and portions for her servant girls.
She considers a field and buys it; out of her earnings she plants a wineyard.
She sets about her work vigorously; her arms are strong for her tasks.
She sees that her trading is profitable, and her lamp does not go out at night.
In her hand she holds the distaff and graps the spindle with her fingers.
She opens her arms to the poor and etends her hands to the needy.
When it snows, she has no fear for her household; for all of them are clothed in scarlet.
She makes coverings for her bed; she is clothed in fine linen and purple. 
Her husband is respected at the city gate, where he takes his seat among the elders of the land.
She makes linen garments and sells them, and supplies the merchants with sashes.
She is clothed with strength and dignity; she can laugh at the days to come.
She speaks with wisdom, and faithful instruction is on her tongue.
She watches over the affairs of her household and does not eat the bread of ideleness.
Her children arise and call her blessed; her husband also, and he praises her:
"Many women do noble things, but you surpass them all."
Charm is decptive, and beauty is fleeting; but a woman who fears the LORD is to be praised.
Give her the reward she has earned, and let her works bring her praises at the city gate." 

這篇文章裡有相當的知慧跟事實,這位女生很完美。
因該每一位未婚男士都會想娶到這樣的老婆,
每一位已婚的男士因該希望自己的老婆是如此....
而我先生娶到的老婆,"我".... 
不好意思,跟這位男士的夢中老婆差太遠,遠到不能比..... 
可是,我們有的是一生的時間
還有"願意接受神的領導"的心
我相信,雖然我自己奮鬥做不到的事,
神一定能做得到
我相信我一直往上看著祂走
祂可以教我如何成為一位我老公的"好太太"

arrow
arrow
    全站熱搜

    LekkerTreeFamily 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()