The Prodigal Son
(失落的兒子)

Luke 15: 11-24
(路加福音 15: 11-24)


And he said, A certain man had two sons:
And the younger of them said to his father, Father, give me the portion of goods that falleth to me. And he divided unto them his living. 
And not many days after the younger son gathered all together, and took his journey into a far country, and there wasted his substance with riotous living. 
And when he had spent all, there aorse a mighty famine in that land; and he began to be in want. 
And he went and joined himself to a citizen of that country; and he sent him into his fields to feed swine. 
And he would fain have filled his belly with the husks that the swine did eat: and no man gave unto him.  
And when he came to himself, he said, How many hired servants of my father's have bread enough and to spare, and I perish with hunger!
I will arise and go to my father, and will say unto him, Father, I have sinned against heaven, and before thee, And am no more worthy to be called they son: make me as one of thy hired servants.
And he arose, and came to his fahter. But when he was yet a great way off, his father saw him, and had compassion, and ran, and fell on his neck, and kissed him.
And the son said unto him, Father, I have sinned against heaven, and in thy sight, and am no more worthy to be called thy son.
But the father said to his servants, Bring forth the best robe, and put it on him; and put a ring on his hand, and shoes on his feet:
And bring hither the fatted calf, and kill it; and let us eat, and be merry: For this my son was dead, and is alive again; he was lost, and is found. And they began to be merry.


耶穌又說: "一個人有兩個兒子. 小兒子對父親說: '父親, 請你把我應得的家業分給我.' 他父親就把產業分給他們.
過了不多幾日, 小兒子就把他一切所有的都收拾起來, 往遠方去了. 在那裏任意放蕩, 浪費資財. 旣耗盡了一切所有的, 又遇著那地方大遭饑荒, 救窮苦了起來. 
於是去投靠那地方的一個人; 那人打發他到田裡去放豬.
他恨不得拿豬所吃的豆莢充飢, 也沒有人給他. 
他醒悟過來, 就說: "我父親有多少雇工, 口糧有餘, 我倒在這裡餓死嗎?
我要起來, 到我父親那裏去, 向他說: 父親! 我得罪了天, 又得罪了你; 
從今以後, 我不配稱為你的兒子, 把我當做一個雇工吧!"
於是起來, 往他父親那裏去. 相離還遠, 他父親看見, 就動了慈心, 跑去抱著他的頸項, 連連與他親嘴.
 兒子說: "父親! 我得罪了天, 又得罪了你; 從今以後, 我不配稱為你的兒子."
父親卻吩咐僕人說: "把那上好的袍子拿出來給他穿; 把戒指戴在他指頭上; 把鞋穿在他腳上; 把那肥牛犧牽來宰了, 我們可以吃喝快樂; 因為我兒子是死而復活, 失而又得的." 他們就快樂起來.
Whew..... 終於把提要寫完了!!!
 ....可是重點的內容是在這裡.... 希望能今日內完成!!! (自己加油~~~!!!)


我最近真的有這樣的感覺, 就像因為叛逆(雖然我看起來不怎麼叛逆....)在外頭流浪已久, 終於回到家的小孩一樣, 我也是離教會已經將近五年, 其中兩年是斷斷續續的, 真的只去教會做禮拜而已的日子. 雖然心中一直渴望著找個home-church, 去做禮拜及服侍, 但日子一天又一天的過去, 從結婚到搬去荷蘭生活, 在荷蘭生子, 至回台灣, 這歲月裡, 雖然禱告著, 心好像開始麻痺, 因身體的疲累, 牽連了心靈的無力, 到最後不管自己滿不滿足, 反正就這樣過日子. 可是我的心理好像有個聲音一直在喊, 一直在響, 一直在敲... "這樣不行, 這樣不行!!!" 


回到台灣, 我姊姊一直關心我是否有找到教會.


我都說: "有在找, 可是都還沒找到適合的. 有看到幾間, 可是都還沒拜訪過."


其實, 我知道如我沒有舉出行動, 我的日子會一直這樣下去, 沒變化, 沒進展, 一直都是 "我還在找." 我真的希望找到嗎? 我開始懷疑了我是不是真正想找個教會, 還是不介意這樣沒方向地, 只顧著每天的需求過日子. 我請我姊為我禱告, 讓我可以找到教會. 其實, 我的心理的最深處, 我還是有一個渴望神的心, 好像枯乾的水塘一樣, 須要請神充水的心. 


不久, 我在偶然的機會裡認識了一位基督教的姊姊, 認識了大約一個月後, 終於起了勇氣去參加禮拜. 結果, 事情的發生一個接一個, 很快速的, 我溶入在一個媽媽小組裡, 也開始參加禮拜. 好像這五年的隔離都不存在了, 這就是我原來的生活, 望著神過生活的日子. 


經過這一些, 我想起了聖經裡的這段故事. 現在聽起來感覺更深更有同感. "終於回到家了...." 那種疲累又安息的心情, 愧疚又感恩, 放鬆又充滿了希望.... 就像去了很長的旅遊後, 終於回到溫暖的家, 泡個澡, 吃頓熟悉的口味的家常菜一樣, 感覺就是 "還是家最好"了!!! 
arrow
arrow
    全站熱搜

    LekkerTreeFamily 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()